Help inloggen in Mijn VERON lukt niet, wat moet ik nu?

Help inloggen in Mijn VERON lukt nietVia de Electron, website, Facebook, Twitter, Google+, Instagram en nieuwsbrief zijn leden van de VERON meerdere malen geïnformeerd dat zij zelf hun geregistreerde persoonsgegevens kunnen inzien. Dat is mooi want zo kunt u zelf zien welke gegevens door de VERON worden opgeslagen. Maar ook of de gegevens nog wel juist zijn. Regelmatig komen er bij het centraal bureau Electrons terug. Leden blijken verhuisd en zijn vergeten een adreswijziging door te geven. Help inloggen in Mijn VERON lukt niet, wat nu?

Help inloggen lukt niet, de meest voorkomende vergissingen

Voor de een is het aanmelden voor Mijn VERON eenvoudiger dan voor de ander. Om voor het eerst in het VAS (VERON Administratie Systeem) te komen dient u in het systeem een wachtwoordreset te doen. Door op “Wachtwoord vergeten?” te klikken. U wordt dan om uw gebruikersnaam gevraagd.

Wat is mijn gebruikersnaam eigenlijk?

Uw gebruikersnaam is een samenstelling van het lidmaatschapsnummer aangevuld met een of meerdere ø-en tot 6 cijfers. Dus is uw lidmaatschapsnummer 12, dan is de gebruikersnaam øøøø12. Is uw lidmaatschapsnummer 12345 dan is de gebruikersnaam ø12345. Vervolgens stuurt het VAS automatisch een e-mail met een wachtwoord naar het e-mailadres dat in het VAS staat geregistreerd.

Maar ik ontvang helemaal geen e-mail

Hier kunnen twee oorzaken voor zijn. De meest voorkomende is dat de e-mail in uw spambox staat. Maar let op want de e-mail kan best een paar minuten onderweg zijn. Dit hang af hoe vaak uw e-mailprogramma de inbox ververst. Een andere mogelijkheid is dat u tegenwoordig een ander e-mailadres heeft. In dit geval kunt u een e-mail sturen naar centraalbureau@veron.nl en verzoeken uw e-mail aan te laten passen. Heeft u al toegang tot het VAS en wilt u een ander e-mailadres gaan gebruiken? Geen punt, u kunt deze zelf aanpassen.

Ik krijg een foutcode wat nu?

Ik krijg een foutcode wat nu?Zoals de foutcode aangeeft, “Gebruiker niet bekend of er is geen e-mailadres bekend”, kunnen ook hier twee dingen de oorzaak zijn. De meest voorkomende is dat niet de juiste gebruikersnaam is gebruikt. Let hierop, het moeten in het totaal 6 cijfers zijn. Lees “Wat is mijn gebruikersnaam eigenlijk?” nog eens als het niet duidelijk is.

Wat ook kan is dat uw e-mailadres nog niet in het systeem bekend is. Dat is eenvoudig te controleren, want de VERON nieuwsbrief wordt verstuurd aan de hand van de e-mailadressen die in het VAS staan geregistreerd. Mits u zich niet voor de nieuwbrief heeft uitgeschreven natuurlijk.

Registreren van uw e-mail

Uw e-mail laten registreren is heel eenvoudig. U stuurt een e-mail naar het centraal bureau met hiervoor het verzoek. Zorgt u er wel voor dat het centraal bureau duidelijk kan zien dat u ook echt bent wie u zegt te zijn. Stuur uw lidmaatschapsnummer mee en uw NAW gegevens, vergeet niet het juiste e-mailadres op te geven. Dat is niet vanzelfsprekend het e-mailadres waarmee u het verzoek stuurt.

Heeft u nog meer vragen? Kijk eerst op de FAQ pagina.

Lukt het nu nog niet? Stuur dan een bericht naar het centraal bureau met een gedetailleerde foutomschrijving.