VAS update 1.2.4 onderweg en wordt binnenkort geïnstalleerd

VAS update 1.2.4 onderweg en wordt binnenkort geïnstalleerdOp dit moment is de ICT Commissie druk met het testen van VAS update 1.2.4. In het VERON Administratie Systeem zijn een aantal aanpassingen doorgevoerd en fouten gecorrigeerd. Daarmee werkt de ICT Commissie aan constante verbetering van de VERON automatisering en de veiligheid van de persoonsgegevens.

Juli 2018 is VERON gestart om leden zelf toegang te geven tot hun eigen persoonsgegevens. Zo zijn leden zelf in staat hun eigen persoonsgegevens in te zien. Maar ook in staat deze zelf te onderhouden. Desondanks zijn er toch gegevens die het centraal bureau nog voor u moet aanpassen, omdat er soms meer moet gebeuren. Contact opnemen met het centraal bureau kan via het contactformulier, via e-mail centraalbureau@veron.nl of per telefoon. Let op want per 1 juni 2019 krijgt het centraal bureau een ander telefoonnummer +31 6 3966 8309.

VAS update 1.2.4 en de veranderingen

Voor de leden is er zichtbaar niet veel veranderd. Zodra u naar het VAS gaat gaat ziet u nu Versie 1.2.2 staan. Na de update staat daar Versie 1.2.4. In de achtergrond heeft het VAS de jaarlijkse veiligheidsupdate gehad, om de persoonsgegevens veilig te houden. Voor een aantal leden was het niet mogelijk de juiste geboortedatum in te vullen. Dit is aangepast en werkt nu correct. Ook waren een aantal leden niet in staat in te loggen. Ook dit is in de nieuwe versie opgelost en kan niet meer voorkomen. Zodra de update is geïnstalleerd zal ook de database opgeschoond worden. Het resetten van een wachtwoord is ook aangepast. Het kwam weleens voor dat een wachtwoordreset niet werkte, omdat er karakters in het wachtwoord zaten die er niet horen. Dit is aangepast waardoor het resetten van een wachtwoord weer goed verloopt. Ook is de limiet op een wachtwoord opgeheven, 14 karakters is tegenwoordig niet genoeg.

Afdelingsrapportage wijzigingen huidige jaar

De afdelingen maken gebruik van een mutatierapport. Hierin zijn op dit moment alleen de nieuwe leden te zien en de opzeggingen. Maar wijzigingen zoals leden die verhuizen van een afdeling niet. In VAS update 1.2.4 is dit wel mogelijk en krijgen de afdelingen meer grip op de mutaties van de gegevens.

Aanpassingen voor het centraal bureau

Er zijn niet alleen aanpassingen gemaakt die voor de leden van toepassing zijn. Voor de administratie op het centraal bureau zijn ook een aantal aanpassingen gemaakt. Zo bleek dat de verwerking van ontvangen contributie niet goed te verlopen. Hier zijn de benodigde aanpassingen gedaan en de contributieverwerking voor 2019 is volledig getest. Maar ook wordt de postmaster automatisch geïnformeerd indien een e-mailadres is aangepast.

Verwachting is dat de update tussen nu en twee weken geïnstalleerd wordt.

Heeft u moeite met het gebruik van het VAS kijk dan eens op de Mijn VERON FAQ pagina.