Veel gestelde vragen over de Mijn VERON

U kunt als VERON lid op deze pagina zelf uw persoonsgegevens aanpassen. Dit kunt u doen via Mijn VERON ook wel het VERON Administratie Systeem of in het kort VAS genoemd. Wat is het VAS, en wat kunt u hiermee? Op deze pagina de meest gesteld vragen.

1) Wat is het VAS?

Mijn VERON ook wel VERON Administratie Systeem of in het kort VAS is het ledenadministratiesysteem. In dit systeem zijn de gegevens van de leden opgeslagen.

2) Waar staat mijn VERON?

Het VAS werkt met elke webbrowser en de url is https://vas.veron.nl

3) Hoe log ik in?

Inloggen kan alleen met een geldige gebruikersnaam en wachtwoord. Maar om in te loggen dient u eerst zelf een wachtwoord op te vragen.

4) Wat is mijn gebruikersnaam?

De gebruikersnaam is uw volledige lidmaatschapsnummer aangevuld met voorloopnullen. Het nummer is in het totaal 6 cijfers lang, bijvoorbeeld 001234. Dit nummer kunt u vinden op de lidmaatschapskaart.

5) Hoe krijg ik een wachtwoord?

Een wachtwoord vraagt u zelf aan. Namelijk door op wachtwoord vergeten te klikken. Vervolgens komt er een ander scherm waar u uw lidmaatschapsnummer moet invoeren. De complete 6 cijfers. Is uw lidmaatschapsnummer bijvoorbeeld 123 dan is uw gebruikersnaam voor het VAS 000123.

6) Ik kan geen wachtwoord aanvragen

Een wachtwoord is alleen aan te vragen als een geldig e-mailadres van u in het VAS staat geregistreerd. Dit is snel geregeld door een e-mail te sturen naar het centraalbureau@veron.nl. Vermeld in het bericht met welk e-mailadres in het VAS gezet moet worden. Maar dit mag geen roepletters@veron.nl zijn, het hebben van een VERON alias is dus niet voldoende.

7) Waar meld ik dat mijn e-mailadres is veranderd?

U hoeft nergens te melden dat uw e-mailadres is veranderd. Zelf inloggen in Mijn VERON en het e-mailadres aanpassen. Op dit moment zal een eventueel wachtwoord reset naar het nieuwe e-mailadres gaan. Ook ontvangt u hierop de nieuwsbrief. Bent u in het bezit van een e-mail alias dan wordt deze ook aangepast. Let wel dit is handwerk dus deze aanpassing kan een paar dagen duren.

8) Ik ontvang geen e-mail met het wachtwoord?

Kijk eerst of de e-mail in uw spambox is terecht gekomen. Is dit niet het geval en gebruikt u een Google of Microsoft e-mailadres bijvoorbeeld x@gmail.com, x@live.com, x@outlook.com dan is het mogelijk dat de e-mail niet aankomt. Deze gratis e-mail aanbieders zien e-mails met gebruikersnaam en wachtwoord al snel als spam. De e-mail wordt dan wel afgeleverd bij de e-mail provider maar niet bij de eindgebruiker afgeleverd. Vraag in deze gevallen een reset wachtwoord aan via het centraalbureau@veron.nl.

9) Ik zie geen groen slotje is de verbinding u onveilig?

Het groene slotje wordt getoond door de browser Firefox

Microsoft Edge laat wel het slotje zien maar is niet groen. Indien op het slotje geklikt wordt ziet u dat het een veilige verbinding is.

Google Chrome doet dit weer anders , deze laat ook het slotje zien, maar ook niet groen. Indien op het slotje geklikt wordt laat deze de status zien van de website “verbinding is beveiligd”.

10) Als ik mijn geboortedatum aanpas gaat deze een dag terug

Deze bug is met versie 1.2.7 opgelost en komt niet meer voor

11) Ik heb een wachtwoord opgestuurd gekregen maar deze werkt niet.

Hier kunnen 2 dingen aan de hand zijn. Indien het wachtwoord met kopiëren en plakken wordt overgenomen is het mogelijk dat er een spatie extra meekomt. Heel vervelend, omdat dit ook nog eens slecht zichtbaar is. Pas dus op met kopiëren en plakken dat alleen die karakters meekomen die u nodig heeft. Wat ook is gebleken is dat er met het reset wachtwoord een karakter meekomt die helemaal niet in een wachtwoord thuishoort. Blijf het niet eindeloos proberen. Als een wachtwoord de tweede keer niet werkt, werkt het de derde keer ook niet. Vraag dan even een nieuw wachtwoord aan. Grote kans dat het dan wel lukt. Dit is inmiddels geregistreerd  en wordt meegenomen in de komende update.