Agentschap Telecom feedbackbijeenkomst over de website van AT

Agentschap Telecom heeft op 12 mei een feedbackbijeenkomst georganiseerd, waarbij 2 leden van beide verenigingen – VERON en VRZA – waren uitgenodigd. Het doel van deze bijeenkomst is om de radiozendamateurs als doelgroep te betrekken bij het vernieuwen van de website van Agentschap Telecom. Hieronder een verslag gemaakt door Agentschap Telecom over het verloop van deze feedbackbijeenkomst.

Van je doelgroep moet je het hebben

Onlangs hebben we een feedbacksessie georganiseerd voor radiozendamateurs over onze website. De representatieve groep radiozendamateurs was zeer gemotiveerd om samen met ons aan de slag te gaan. Het doel van de sessie is om de doelgroep bij het vernieuwen van de website van Agentschap Telecom te betrekken en te kijken hoe we samen de website kunnen verbeteren.

De radiozendamateurs bezoeken regelmatig onze website. Daarom is het zo zinvol om juist deze mensen te vragen wat zij nou van het onderdeel voor radiozendamateurs op onze website vinden. De aanwezige respondenten zijn allemaal al jaren actief als radiozendamateur en lid van de VERON (Vereniging voor Experimenteel Radio Onderzoek in Nederland) of VRZA (Vereniging van RadioZendAmateurs) en kennen agentschaptelecom.nl goed.

Op een locatie in Amersfoort zijn we in gesprek gegaan met deze mannen. We hebben ze gevraagd waar zij voor naar de website komen en wat ze van de site vinden. Ook hebben we ze een aantal opdrachten laten doen om erachter te komen wat beter kan en wat de belangrijkste onderwerpen zijn die ze op de website willen zien.

Tips en tops

Na de eerste vragenronde hebben we met behulp van de vragen ‘wat gaat goed’ en ‘wat kan beter’ inzicht gekregen in wat zij vinden dat goed gaat op onze website en wat nog verbeterd kan worden. Hier kwam bijvoorbeeld naar voren dat ze behoefte hebben aan informatie die up-to-date is, specifiek voor hen bedoeld is en kort en overzichtelijk is

Agentschap Telecom organiseerde feedbackbijeenkomstNa de lunch zijn we verder gegaan met het groeperen van onderwerpen die voor radiozendamateurs van belang zijn. We hebben ook gevraagd welke onderwerpen juist niet belangrijk voor ze zijn en welke onderwerpen ze niet op de website van het agentschap verwachten. Deze opdracht deden ze door middel van het rangschikken van kaarten met de onderwerpen (zie foto).

Preview nieuwe website

Als laatste hebben we een preview laten zien hoe de nieuwe lay-out van de website eruit kan gaan zien. Hier was de groep erg enthousiast over. Ze waren vooral enthousiast over de moderne look en het feit dat de website straks ook goed te bekijken is op een smartphone en tablet. We gaan nu alle input doornemen en bekijken hoe we deze kunnen verwerken. Op een later moment zullen we de uitwerking hiervan weer voorleggen aan de doelgroep.

Door het succes van deze sessie gaan we binnenkort nog een sessie houden met mensen die ons kunnen helpen met het websitegedeelte over scheepvaart.

Anouk Monté (eindredacteur website)
Wendy van Barneveld (coördinator Klantcontactcentrum)
Astrid Nijdam (communicatieadviseur)